Despre Bogdan Lăpăduş, sau cum ideile capăta un iz de poveste
- Alex

- May 24, 2020
- 4 min read
Updated: Jan 13, 2021
Astăzi vă invităm cu drag să citiţi un interviu din seria #amrămas, o discuţie despre... cum se nasc poveştile cretive, frumoase, de succes.

Acum ceva timp, am avut ocazia de a cunoaşte un om cu potenţial, un om care a dezvoltat un business frumos şi creativ : Story Avenue. O idee pusă în sprijinul altor proiecte pline de speranţe, vise şi idealuri, proiecte care s-au concretizat în afaceri de succes. Story Avenue s-a născut în România, în Transilvania, la Cluj. Mesajul este unul deopotrivă puternic şi plin de optimism: Your idea. Taken further.
De ce a fost un succes? Pentru că a crezut că va putea face ceva diferit, orientat către oameni şi nevoile lor, un proiect de suflet. Bogdan, omul din spatele conceptului, este o persoană caldă, deschisă, mereu aproape de oamenii din jurul lui şi cu o dorinţă uriaşă de a ajuta. Dincolo de creator şi antreprenor, noi ne dorim să cunoaştem omul din spate, aşa cum este în viaţa de zi cu zi: Cu vise, idealuri, victorii şi eşecuri, cu determinare, muncă, idei şi proiecte de succes, cu zeci si sute de ore petrecute muncind, totul pentru a avea un rezultat pe măsura aşteptărilor.
Aşadar, Bogdan a acceptat invitaţia noastră şi ne-a răspuns la câteva întrebări. "Enjoy the “talk !"
Q: Bună Bogdan. Ne bucurăm că ai acceptat invitaţia noastră şi că ai găsit timpul necesar pentru a ne răspunde la câteva întrebări.
Clujul a evoluat foarte mult în ultimii ani ca hub industrial, IT&Tech, dar şi ca hub creativ. Aşadar, cum a apărut Story Avenue?
Bogdan: E adevărat, Clujul e un loc unde se nasc proiecte faine aproape în fiecare zi ! Pentru mine, Story Avenue a fost un proiect personal pe care îl ”cloceam” de ceva vreme, care a ieșit la lumina zilei la momentul oportun.

Q: Când a început acest business şi ce te-a determinat să dai curs acestei idei?
Bogdan: Am început cu Story Avenue chiar în iarna lui 2017, cu foarte multă dedicare și pasiune pentru marketing. Ceea ce vedeam eu că trebuie făcut diferit era abordarea învechită de ”vânător” a metodelor de comunicare. Voiam să fac storytelling prin tot ceea ce puteam să concep.
Q: Care au fost principale obstacole pentru un business la început de drum? Ai primit ajutorul prietenilor, ai avut parte de un feedback pozitiv atunci când ai discutat despre ideea ta de business?
Bogdan: Când începi o afacere și pui un plan pe foaie, toate sună ireal de simplu. De-abia când te lovești de gestionarea primilor clienți și a unei echipe îți dai seama în ce avalanșă emoțională te-ai băgat. Am fost printre cei norocoși și am avut întreg suportul familiei și al prietenilor. Cred că pentru unii dintre noi, încurajarea este vitală la început. Ideea de business a fost validată și de cei ”mai bătrâni” în domeniu, iar asta m-a ajutat să capăt încredere în mine.
Q: Cum a evoluat Story Avenue şi ce ţi-a dat încrederea de a continua?
Bogdan: Am crescut de la cateva mici proiecte, cu branduri locale, la colaborări și extinderea serviciilor pe piața internațională. Încă funcționăm într-o echipă mică ca agenție de tip boutique și ne alegem doar clienții și proiectele în care avem credem.
Q: Care sunt proiectele tale de suflet?
Bogdan: Am realizat că ceea ce facem la Story Avenue ne pasionează foarte mult și deseori uităm că timpul fuge. Fie că vorbim de crearea unei strategii de marketing, de dezvoltarea unui website sau de implementarea unui plan editorial în Social Media, dăm mereu tot ce e mai bun.
Fiecare proiect are câte ceva aparte în care ne-am ”băgat nasul” mai tare. Un exemplu ar fi crearea conținutului foto pentru Bunătăți cu Gust, un brand local cu siropuri și dulcețuri din Munții Apuseni sau materialele grafice și abordarea de copywrite pentru paginile de Social Media ale brandului clujean Mourals.
Q: Ai avut ocazia de a întâlni, de-a lungul experienţei în acest proiect, multe idei frumoase, creative şi interesante. Există ceva ce a rămas permanent cu tine? Ceva care te-a inspirat?

Bogdan: Da, suficiente încât să mă bucur de domeniul în care activez. Chiar recent am cunoscut un om fain de tot, care a creat ceva mai special, un alfabet al culorilor, dedicat celor cu deficiențe de vedere. Aplicabilitatea acestui alfabet se potrivește în zeci de domenii și îi va ajuta pe cei cu deficiențe de vedere din întreaga lume să se bucure de mai multe experiențe, pe care altfel nu ar putea să le înțeleagă.
Probabil că dacă stăteam în bula mea și nu riscam să-mi creez propria afacere, nu ajungeam să cunosc astfel de oameni. Și-ar fi fost păcat.
Q: Care sunt planurile de viitor, cum va evolua Story Avenue?
Bogdan: Știi cum e în Ardeal, lucrurile sunt puțin mai așezate, ne mișcăm cu o altă viteză... Suntem într-o perioadă de schimbări și de adaptare a sistemelor și a procedurilor la viața remote. Ne extindem în prezent pe piața globală, vorbitoare de limba engleză cu proiecte de strategie de brand, web design, social media și paid ads, iar în viitorul apropiat vrem să ne dezvoltăm un departament dedicat pentru crearea de conținut video și animații, lucruri care vin și dintr-o pasiune personală.
Q: Povesteşte-ne despre pasiunile tale, despre activităţile din timpul liber. Există şi alte proiecte în care te vei implica?
Bogdan: Dorim ca pe viitor să ne implicăm în mai multe proiecte locale și naționale pentru a-i ajuta pe micii antreprenori să aibă un start cu șanse mai mari de reușită în afaceri. Vrem să le oferim soluții complete de branding și creare de conținut digital, pentru ca ei să se ocupe de ce știu să facă mai bine în afacerilor lor.
Q: îţi mulţumim pentru deschidere şi pentru timpul acordat. Ai un mesaj de suflet pentru cei ce #aurămas?
Bogdan: Cu drag, mă bucur dacă am reușit să inspir măcar o persoană. :) Le recomand tuturor celor care nu pot să doarmă noaptea de ideile care le vin să nu mai aștepte până când vor fi pregătiți.
Dacă am învățat o chestie faină de la copiii mici, este modul în care aceștia încep să meargă. Se ridică în picioare, iar prima dată se lasă cu capul înainte și doar după aceea pun primul pas. Așa e natural. Nu știm dacă suntem buni antreprenori până nu încercăm, așa că de ce să așteptăm?
Mulţumim!









Comments